FATBIKE Technika – SCOTT Big Ed

 

 

Výrobce SCOTT
Model Big Ed
Modelový rok 2015
Rámový typ Hardtail 26″ Fatbike
Materiál rámu Alloy 6061
Váha kola 15.5 kg
Hlavové složení  Syncros / VP-A41AC1 , semi-integriert
Středové složení  E-thirteen PF,  41×121 mm
Zadní osa Rychloupínací, 190 mm
Přední osa Pevná 15mm x 150 
Odpružení Vzduchová vidlice,  remote lockout 
Vidlice Rock Shox Bluto RL Solo Air, travel 100mm
Kliky E-thirteen TRS Double, 36-22
Pedály BBB BPD-36 CoolRide
Představec Syncros XM1.5, 35 mm, 1 1/8“,  0°
Řidítka Syncros AM1.5 10 Rise, p35 mm, 9°, 740 mm
Gripy Syncros Pro Lock-On
Přední brzda Shimano BR-M506 Disc, hydraulic, 180mm Disc
Zadní brzda Shimano BR-M506 Disc, hydraulic, 160mm Disc
Zapletená kola Syncros 80 mm,  CenterLock
Pneumatiky Kenda Juggernaut, 26 x 4,5 , kevlar
Sedlovka Syncros, 31,6 mm
Sedlo Syncros XM2.0
Počet převodů 2 x 10
Řazení Sram X7 Trigger
Přesmykač SRAM X7 HDM
Zadní měnič Sram X9, 20 gear
Kazeta Sram CS-PG1020, 11-36 Teeth, 10-gear
Řetěz KMC X10

Popis:

Toto je originální specifikace kola dodaného výrobcem.  Kolo bylo osazeno  oproti této konfiguraci přední vidlicí SANTOUR RST Renegade zdvih 100 mm.

Můj názor:

Osazení SRAM funguje za každých podmínek (jednodílné vedení bowdenu) Řazení je přesné a rozhodné jak u řady XTR od Shimana. Vzduchová vidlice SANTOUR RENEGADE chodí přesně a lze ji přesně nastavit. Oproti ROCK SHOX má pocitově vyšší váhu neodpružených hmot.  Je to tank do každého terénu v létě, zimě, za sucha i za deště. Standartní obutí Kenda Juggernaut je na sněhu i přes větší abrazívnost vzorku náchylnější ke skluzu než např pneu SCHWALBE, nebo BONTRAGER, ale v přímém směru má nižší valivý odpor. Brzdy shimano jsou dostačující. Při výměně kotoučů za vyšší řadu je brzdný účinek znatelně větší. Sedlo je i na delší výlet dostačující a pohodlné, avšak pocitově v zimě dost studí do zadnice.

Verdikt:

Celoročně využitelný fatbike, precizní, vhodný do každého terénu. Váhově přívětivý a designově povedený.  

+ Geometrie rámu
+ Tuhý a lehký rám
+ Řazení 
+ Váha
+ Univerzální použití

– Zadní rychloupínací osa
– Nedobře řešené náboje kol


Ceníková cena testovaného modelu při uvedení na trh:    69 600 Kč


Napsat komentář