BIKEPARK Kouty

Celý názevBIKE PARK Kouty
Lokalita Kouty nad Desnou
Základna ANO
Lanovka, vlekANO – Čtyřsedačka
ZázemíSprcha, WC, posezení, myčka na kola, restaurace
Točené pivoANO – Dole i u horní stanice 🙂
Počet trailůcca 4 + různé variace
obtížnostModrá, červená, černá
Celk. délkacca 14 km
Vhodné pro dětiANO – pro zkušené na celoodpružených kolech.
Datum návštěvy27.7.2019
Odkaz na web https://kouty.cz/bike-park/

Hodnocení: První bikepark kdy jel i lelopérovej fet na max. Kouty jsou celkově hodně downhillově založený bikepark, kdy trailové ježdění je spíše posunuté na enduro až již zmíněný downhill.

Modrá lajna je celkem nezákeřná, ale z části též pokryta kořeny a kameny, proto na rodinné ježdění to moc není. Část vede po lesní ztezce, proto na sjezdových kolech si člověk ,,mákne“

Červené a černé se v určitých částech potkávají a je možné je kombinovat. Což je dobře. Na černé lajně je úsek, kam jsem si ani na full fatbiku netroufl z důvodu zachování celistvosti kola i kostí 🙂 Kouty jsou celkově pojaté hodně přírodně a o kamenité a kořenové pasáže není nouze. Pokud je sucho, dost to práší. Jelikož jsme si užili i vodu, mohu říci, že povrch toho dost nasaje a úplně to neklouže, takže i po dešti se to dá solidně pojet.

Areál Kouty doporučuji hlavně pro technicky vyspělejší bikery a jednoznačně majitele celoodpružených kol. Pokud si chcete zajet černou, vezměte sjezďák, nebo poukázku na nové zuby 🙂 Chrániče jsou tady nutnost. Každý pád do kamenů by tady bolel. Posezení u pivka dole i nahoře je příjemné a kromě jedné servírky a otravného týpka u vleku i personál ušel. V koutech můžete přespat krom ubytovacích kapacit i v karavanu, nebo stanu na parkovišti pod vlekem a nikdo Vám nic neřekne. Noční život tady končí ve 22 hod uzavřením restaurace, ale jelikož je tady dost kolochtivých návštěvníků, co si vlastní glgání vezou s sebou, tak je někdy problém usnout do svítání 🙂

PS: Lajny jsou na poměry ČR celkem dlouhé a technicky náročnější. Černá je černá a doporučuji ji jet jen na sjezďáku. Fatbike měl limity hlavně na zdvihu vidlice, kdy už ani vyšší pneu neutlumily rázy, které generovaly teréní nerovnosti. 100mm na ROCKSHOX Bluto bylo málo, protože ji bylo nutno více fouknout, aby nešla na doraz.

Napsat komentář